626628_detay

Psikolojik gerilim, insanların fiziksel anlamda gerilmesine neden olmaktadır. Kaygı, korku, öfke gibi rahatsız edici duyguların yoğun yaşandığı durumlarda kişiler farkında olmadan kendilerini kasarlar. Boyun kasları, sırt kasları, bacak kasları gibi kaslar kasılır. Çenemizi sıktığımızı, ellerimizi sıktığımızı sonradan fark edebiliriz. Bazen kaygı verici veya korku verici bir olaya veya duruma uzun süre maruz kalabiliriz. Bu da kaslarımızı uzun süre farkında olmadan kasmamıza neden olur. Uzun süre kasılmış bir şekilde kalan kaslar. Boyun,sırt,bel ve baş ağrılarına neden olur. Bunlara psikosomatik rahatsızlıklar denir. Psikolojik kaynaklı fiziksel ağrılar.

Bazen maruz kaldığımız rahatsız edici olay bitse bile o dönemde yaşanan fiziksel ağrılar devam eder çünkü bilinçaltına yerleşen düşünceler hala zihnimizde aktif bir şekilde çalışmaktadır. Rahatsız edici olay yaşandığı dönemde ki gibi yoğun olmasa da bir süre daha devam edecektir. Zihinsel anlamda rahatsız edici olay beyinde aktif bir şekilde çalışmasa bile fiziksel gerginlik devam etmektedir. Bir süre sonra kişi fiziksel gerginlikten rahatsızlık duyup bunun verdiği kaygı ile savaşmak zorunda kalacaktır. Bir şekilde fiziksel gerginliği yenemediği içinde stres devam edecektir.

Psikosomatik rahatsızlıklar da fiziksel gevşeme egzersizleri insanların yaşadığı gerginliği azaltmada etkili yöntemlerdendir. Bedensel gerginliğin azalması psikolojik olarak ta kişinin kendini iyi hissetmesine yardımcı olacaktır.

Eğer yaşadığınız fiziksel ağrılar nedeni ile gitmediğiniz doktor kalmamasına rağmen ağrılarınız yoğun bir şekilde devam ediyorsa, tedavi ile azalan fakat sonra yine devam eden ağrılarınız varsa bunlar psikolojik kaynaklı fiziksel ağrılardır yani psikosomatik rahatsızlıklardır.

Bu sorunun üstesinden gelme aşamasında gevşeme ve nefes egzersizleri size iyi gelecektir.

Fiziksel gevşeme egzersizleri, yaşadığınız gerginliği azalmasına yardımcı olacaktır. Fiziksel gevşeme egzersizi için tıklayınız…

** Yaptığınız egzersizlere rağmen fiziksel ağrılar devam ediyorsa psikolojik sorun devam ediyor demektir. Bu durumda bir psikologtan psikolojik sorun hakkında yardım almanız gerekir.

Psikolog Ayhan ALTAŞ

Psikotereapist & Hipnoterapist & Emdr Terapisti